Mijn diensten

Weten welke dienst(en) jouw bedrijf het beste vooruit helpen? Neem vrijblijvend contact met mij op en we komen er samen achter.

1. strategie

Hoewel veel bedrijven vaak het liefs zo snel mogelijk beginnen met het schrapen van inzichten en het vullen van dashboards, raad ik hen aan om een stap terug te doen en de strategie te bespreken. Misschien is deze al helder genoeg, maar misschien kan deze toch nog iets scherper. Met een aantal simpele vragen komen we daar snel genoeg achter.

Binnen het thema implementatie bied ik onder andere de volgende diensten aan:

  • Begeleiden van strategische brainstorm over inzet van data binnen het bedrijf
  • Uitvoeren audit van huidige analytics gebruik
  • Organiseren van KPI workshops met werknemers
  • Onderzoeken en selecteren van de juiste tools

2. implementatie

Wanneer duidelijk is wat de belangrijkste doelen en KPI's (Key Performance Indicators) zijn, moet dit worden omgezet naar een juiste implementatie. Welke (selectie van) tools hierbij nodig zijn, is afhankelijk van het doel en budget. Voor de implementatie werk ik soms zelfstandig en soms in samenwerking met jouw developer(s). Ik zorg ervoor dat het meetplan correct wordt uitgevoerd, zodat alle gewenste datapunten worden gemeten.

Binnen het thema implementatie bied ik onder andere de volgende diensten aan:

  • Opstellen van benodigde meetplan en communicatie hierover met development
  • Implementatie en beheer van digital analytics tools als Google Tag Manager, Google Analytics en BigQuery
  • Toevoegen van nieuwe meetpunten waarmee prestaties kunnen worden gemonitord, zoals ecommerce prestaties en contactformulieren
  • Verbinden van datapunten met overige tools als Google Ads en Facebook/Meta Ads

3. analyse

Wanneer er volledige en accurate data binnen komt, is er niets wat een goede analyse nog tegenhoudt. Echter is een goede analyse vaak nog niet zo makkelijk als het lijkt. Het is belangrijk om de juiste vragen te stellen, daarbij de juiste data te verzamelen, en deze dan ook nog eens op de juiste manier te interpreteren.

Binnen het thema analyse bied ik onder andere de volgende diensten aan:

  • Analyseren van klantreizen; waar haakt de bezoeker af?
  • Analyseren ecommerce (bijvoorbeeld product, checkout, en winkelmand analyses)
  • Analyseren van de effectiviteit per marketingkanaal

4. optimalisatie

Het beantwoorden van vragen door middel van analyses is slechts een eerste stap van wat er met verzamelde data gedaan kan worden. De constante stroom aan data die binnenkomt kan namelijk geautomatiseerd worden gebruikt voor verdere optimalisaties. Binnen het thema optimalisatie bied ik onder andere de volgende diensten aan:

  • Uitvoeren van a/b testing trajecten voor verhoging conversies
  • Verhogen effectiviteit marketingkanalen door inzet van data
  • Genereren van datagedreven klantsegmenten en mogelijkheden tot personalisatie op de website of via marketingkanalen

Succesvolle samenwerkingen

Samen de mogelijkheden bespreken

Nieuwsgierig geworden naar wat data voor jouw business kan betekenen? Neem via onderstaand formulier vrijblijvend contact met mij op en ik bespreek graag de mogelijkheden.

Jouw digital analytics expert, on demand.

✓ Flexibel inzetbaar, wanneer het jou uitkomt
✓ De beste kwaliteit voor een eerlijke prijs
Jarenlange ervaring en groot netwerk van specialisten

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.